Conversie optimalisatie

Voor een website is het cruciaal om bezoekers te krijgen. Maar je wilt natuurlijk ook dat die bezoekers converteren en jou daarmee geld opleveren. Daarvoor is conversie optimalisatie (CRO) onmisbaar.


Citruspers

Om CRO beter te begrijpen kan je het vergelijken met een citruspers. Je wilt het liefst zoveel mogelijk sap uit elke sinaasappel, maar het kan zijn dat de pers niet goed werkt of dat het filter kapot is. Zoals verbeteringen aan de pers zorgen voor meer sap uit jouw sinaasappels, zorgen conversie optimalisaties aan jouw website dat bezoekers makkelijker converteren.

Wat wij doen

Meer conversies met hetzelfde aantal website bezoekers? Dat is wat conversieoptimalisatie voor jouw bedrijf kan betekenen. We analyseren je website, identificeren verbeterpunten en optimaliseren aan de hand van A/B tests. Op die manier zorgen we dat bezoekers zo vloeiend mogelijk de funnel, een denkbeeldige trechter, doorlopen om er uiteindelijk onderaan weer uit te komen voor het maximale resultaat.


Allereerst leggen we de vinger op de zere plek. Waar haken de meeste van je klanten af, tegen welke obstakels lopen ze telkens op? Om daar achter te komen verzamelen we data over het gebruik van jouw website. Dat doen we via dataplatforms als Google Analytics. Zo zien we precies in welk stadium potentiรซle klanten hun bezoek beรซindigen en waar je dus de meeste conversies misloopt. Vervolgens stellen we op basis van die informatie hypotheses op, waarmee we een aantal mogelijke oplossingen bedenken, die we vervolgens op de proef stellen.

Data-driven keuzes maken

Het maken van keuzes doen we nooit lukraak of op gevoel. We kijken daarvoor naar de bestaande data, verzamelen nieuwe data en zorgen voor een gestroomlijnde datahuishouding (datahygiรซne). Voor meer inzicht in de data onderzoeken we ook de doelgroep, de markt en de concurrentie.

Bij onze data-gedreven marketing werken we veel met dashboards, waarin we heldere KPIโ€™s formuleren en continu gegevens bijhouden om onze keuzes te kunnen onderbouwen. Zo kunnen we bij de uitvoering van onze strategie altijd op tijd bijsturen en optimale resultaten behalen.

Obstakels signaleren in de funnel

Onze UX- en conversie specialisten doen ook onderzoek naar de gebruikerservaring van jouw website. Dat doen ze door middel van een Expert Review (zelf de website doorlopen), maar ook via user testing. Daarbij gebruiken we tools als Analytics en Hotjar om meer inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers. Hoe ervaren zij de site? Dat levert ons een combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve inzichten op voor een compleet beeld van jouw site.

A/B testen

Als we weten waar het probleem zit, beginnen we met het zoeken naar oplossingen. Dan stellen we hypotheses op en gaan we die testen. Het belangrijkste middel hierbij is de A/B test. Hierbij worden website bezoekers in groepen verdeeld en wordt hen รฉรฉn van de varianten voorgelegd. Denk bijvoorbeeld aan simpele aanpassingen, zoals een andere kleur of tekst bij een belangrijke knop op de site. De resultaten uit de test tonen aan welke variant (A of B) beter presteert.



Tom Stam

UX-designer en CRO specialist

โ€œMEER CONVERSIES HALEN UIT DEZELFDE HOEVEELHEID VERKEER met doelgerichte oplossingen. HET VINDEN VAN DEZE OPLOSSING MAAKT CRO ECHT LEUK.โ€

Onze specialisten



Zoek je ons kantoor of telefoonnummer?

Onze socials